2007/09/18

Eh. Vad håller hon på med?

Det lyftes säkert ett och annat ögonbryn i klätterhallen härom veckan. Jag tog min mentala tjur vid hornen och skulle träna lite ledklättring på överhängsväggen. Tyvärr ligger den preciiiis bredvid boulderväggen, där alla coola klättrare hänger.
Inte den publik man vill ha när man lätt illamående och kissenödig av skräck försöker sig på att leda en 5c, överhängande som fan. Jag tror att jag till slut kom två klipp upp. Sen brann det totalt i huvudet på mig och jag blev helt slut mentalt. Men det är bara att ge mig på't igen. Tills jag slutar vara så förbannat rädd för att falla. Tills jag vågar KLÄTTRA i stället för att bara tafsa omkring, bara för att det är på led. Damn it. Jag får helt enkelt skita i att folk undrar vad fan jag pysslar med. Hjärnspöket ska dödas.

Inga kommentarer: